Sony TC-WR545 Dvojitý magnetofon s jednou mechanikou záznamovou, ta má dvě hlavy a dva motory a druhou mechanikou přehrávací, ta má jednu hlavu a dva motory. Obě mají autoreverz. Mezi funkce patří vyhledávání skladeb AMS, programovatelné přehrávání RMS (lze navolit skladby, které se mají přehrávat, podobně jako u CD přehrávače), Dolby B a C, MPX filtr, automatická kalibrace podle vložené kazety určené k nahrávání. Výstup na sluchátka bez regulace, linkový vstup a výstup. Barevný VFD zobrazovač, dálkové ovládání.
Made in Malaysia 1994

 Tento jsem dostal. Patrně ho někdo vyhodil. Měl ustříhlou šňůru a nefungoval, protože měl rozpuštěný řemínky pohonu unašečů. Vyměnil jsem je a magnetofon se začal tvářit, že funguje. Zkouška obou mechanik ale ukázala, že ve třech ze čtyř možných způsobů přehrávání milej Soňák žere pásek. Mít dvojkazeťák s autoreversem a pouštět si kazety jenom jedním směrem v jedné mechanice je trochu na pytel, proto jsem přistoupil k výměně přítlačných kladek, čemuž jsem se chtěl vyhnout důkladným očištěním a obroušením starých, ale guma na nich už je taky mírně sračkovitá, takže šly pryč. Po výměně kladek stroj normálně funguje. Nastavení je ještě v pořádku, takže jsem s ničím nekroutil, kromě kolmosti hlav. Kolmost se nastavuje pro každý směr zvlášť jako doraz při otáčení kolotoče s hlavou.
 Zvuková kvalita není nijak oslnivá. Výšky se ztrácejí v hloubkách, plynulost chodu je taky diskutabilní, nová kvalitní kazeta jede v pořádku, ale trochu horší s tužším chodem už nás informuje o smutné skutečnosti, že má přístroj plastový setrvačníky. V plastu je sice nějakej železnej prášek, aby vypadaly tochu kovově, ale lehký jsou jak pírko. Mechaniky de facto setrvačníky nemají, jsou tam jenom kolečka aby bylo kam zavěsit řemínky. 
 Pozitivem je dálkový ovládání, ale špatnou zprávou je, že nemám ovladač. Přístroj si už asi půl roku pouštím ke kávě a su víceméně spokojen. Za nedostatky považuju už zmíněný setrvačníky, absenci podsvícení kazet a taky mě štve, že displej neukazuje detekovanej typ pásku. Spínače oxidujou a nemusí fungovat, ale nezjistíte to. Na druhou stranu žasnu nad tím, jak někdo dokázal vymyslet relativně jednoduchou mechaniku jenom se dvouma motorama a jedním labyrintovým kolem, která má přitom plnou logiku a autoreverz. A navíc jde snadno rozebrat a zase složit!
 Takže poslouchat se dá, ale nahrávat si na něm netroufnu. Nahrávka mě nijak neohromila. Některý moje boomboxy nahrávají líp.

 


 

 

Siemens RC 555 má 2 hlavy, 2 motory, dolby, limiter, mpx filtr, samočinné přehrávání jedné strany dokola, samočinné přetočení a vypnutí na nule, možnost načasovat přehrávání nebo záznam externím časovačem, Přední výstup na sluchátka a vstup na mikrofon, zadní sloučená DIN zdířka a připojení pro časovač. Podsvícení kazety. Bez výkonového stupně. Plastové šasi, plechový kryt, dřevěné bočnice, hliníkový přední panel. Váha 9kg, rozměry 46,7-30,8-14cm.
Made in Japan? 1979

Můj první stolní magnetofon. Koupil jsem ho, protože se mi líbilo provedení indikátorů. Značka možná trochu mate, je to klasickej japonec, z Evropy tam neni ani šroubek.
 Je to dobrá mašina, ale má svý mouchy. Třeba nahrává lupance na začátku a na konci skladby nebo ukazuje každej indikátor jinak. Trimrama jdou sice nastavit, ale dohromady pro záznam i snímání a protože oba kanály nejsou úplně stopro dokonale stejnoměrný, tak si můžu vybrat, jestli mi bude jeden budík ukazovat blbosti při nahrávání nebo přehrávání.
 Kdysi mi přišel jeden zadní konektor málo, tak jsem přidal ještě dvě cinch zdířky pro výstup. V přístroji pro ně bylo místo na desce i na zadnici, jako by tam měly být od výroby, tak snad mě nepřijde zastřelit komando strážců původnosti starých strojů.
Až ho prodám, bude mi chybět, nahrál jsem na něm kopec kazet.


 

 

Technics RS-B665 má 2 hlavy, 2 motory, dolby B,C HX PRO s MPX filtrem, přetáčení s vyhledáváním mezer, samočinné přehrávání jedné strany dokola, samočinné přetočení a vypnutí na nule, časovač, dva módy počítadla a VU metru ve vakuovém fluorescenčním displeji. Přední vstupy pro dva mikrofony a výstup na sluchátka, zadní cinch konektory. Potenciometr pro BIAS. Bez podsvícení kazety. Plechová skříň, hliníkový přední panel. Bez výkonového stupně. Váha nevim, rozměry 43-29-13,5cm.
Made in Japan 1990

Můj druhej stolák. Už si nepamatuju proč jsem ho kupoval, asi jsem chtěl zkusit něco modernějšího. Kazeťák už má krystalem řízenej motor, kterej je přímo na desce, má perfektní zvuk, hodně funkcí, je kvalitní, sice jsem mu asi pětkrát opravoval spínače pro detekci typu pásku a lepil pastorek k motorku, ale jinak je fakt kvalitní.
 Jako velkej nedostatek považuju nepodsvícenou kazetu. Když nahrávám, tak pořebuju vidět pásek. Kazeta je hluboko za dvířkama a aby bylo vidět pásek, musí světlo svítit přímo na kazeťák. No bohužel mám před ním postel, smůla. Vyřešil jsem to přilepením jedné bílé ledky zevnitř na horní kryt a ta mi osvětluje celej prostor na kazetu. Kdyby tam rovnou dali žárovku, tak by asi Macušita zbankrotovala. Stejnej problém jsem měl i s černýma knoflíkama na černým pozadí. V šeru jsem neviděl jak jsou otočený, tak jsem rysky vyplnil bílou barvou a hotovo.
 Na Technicsu nahrávám všechny kazety do mojí kazetotéky. Při zapnutým dolby C se dají nahrávat i zpěvačky a zpěváci s výraznýma sykavkama. Dolby B jenom stáhne výšky a jinak je k prdu.

 


 

 

Vilma-204-stereo má 2 hlavy, 2 motory, omezovač šumu, kompandérový systém, sendustová hlava, automatické vypnutí přístroje při nečinnosti, nastavitelné trimrem od 18 do 45 sekund. Přední přípojky pro mikrofon a sluchátka s nastavením hlasitosti. Podsvícení kazety. Plechová skříň, plastové bočnice, hliníkový přední panel. Bez výkonového stupně. Váha 12kg, rozměry 47-29-16,5cm.
Made in USSR 1986

 

Můj třetí a zatím poslední stolák. Neměl jsem co dělat, tak jsem si koupil zaprášenou sovětskou mašinu. U těch mám vždycky jistotu, že v nich bude co opravovat. Vyměnil jsem kondíky a motorek, opravil mojí vinou spálenej optočlen a kazeťák je funkční. Nahrávám si na něm jeden pořad z rádia. Se zvukem jsem spokojenej, zvládá i výraznější sykavky, jenom je potřeba nahrávat na menší hlasitost vstupu a větší hlasitost zdroje, jinak přidává šum. Odšumovač funguje jenom při přehrávání a jeho účinek jde nastavit trimrama. Těma jde nastavit skoro všechno. VU metry jde nastavit zvlášť pro nahrávání a přehrávání, což je super.
Automatický vypnutí je taky bezva věc. Někdy zapomenu že nahrávám a přijdu druhej den a kazeťák zapnutej, žárovky svítí... s tímhle se mi to nestane. Žárovky jsem (možná) díky tomu nemusel vyměňovat.


 

TOPlist