Fair Mate CR-390 (Asahi Electronics; známé také jako Lehnert studio-5000) Monfonní radiomagnetofon s generátorem beatu se sedmi druhy rytmů, které je možné kombinovat. Magnetofon umožňuje postupně nahrát dvě nezávislé stopy na každou stranu kazety. Takto je možné nahrát až čtyři hodiny záznamu na jednu kazetu. Stopy se volí a mixují knoflíkem balance. Přístoj má vstup pro kytaru, který je možné použít jako běžný line in vstup. Různé druhy vstupů lze navzájem slučovat. Vedle je stereo konektor pro sluchátka. Mikrofon lze připojit na dvou místech i s vypínačem motoru nebo vypínačem generátoru beatu. Reproduktory 14 a 5 cm. Made in Japan 1977

 Tohle jsem měl mít ve třinácti letech místo jezevčíka z tržnice! Mohl ze mě být slavnej raper. Ideální přístroj pro začínající hudebníky. Napřed normálně nahrajete hudební podkres nebo rytmus, přetočíte zpátky, přepnete na 2 TRACK, zapojíte mikrofon a nahráváte zpěv nebo kytaru. První nahrávka se při tom trochu umaže, takže se musí to míň důležitý nahrávat na první stopu. Beat a rádio jde ale nahrávat jenom na první stopu. Přepínač stop je kvůli tomu mechanicky blokovanej. Nahrávání lze uskutečňovat ručně i samočinně.
 Přístroj jsem pořídil ve funkčním stavu. Vizuální stav byl mírně horší. Někdo se na něho škaredě podíval a ten se z toho zkroutil. Co se dá dělat. Napadlo mě zkrouceninu nahřát a zkusit ji narovnat, jenže mám ještě v živé paměti debakl s Unisonem, tak jsem to radši nechal být. Další bebí byly ulomený dvířka, který se samy otvíraly. Ty jsem spravil celkem snadno kusem drátu a tavným lepidlem. Potom jsem musel opravit ulomenej přepínač vlnových rozsahů. Plastovou páčku jsem nahradil tlustým mosazným plechem, jak je vidět na fotce. Funguje bezvadně. Vlastní fotku jsem věnoval i přepínači funkcí, ten vypadá jak z elektronkovýho rádia, stará poctivá klasika a -světe div se- funguje i bez čištění.
 Další na řadě je mechanika. Z té jsem vymetl pavučiny, namazal a vrátil na místo. Má sice vytahanej kulatej řemínek, ale náhradní zrovna nemám, takže smůla. Při přetáčení nebo při autostopu řemínek občas prokluzuje, ale přehrávání funguje normálně. To je z údržbářské rubriky asi tak všechno. Aparátu výjimečně nechybí vruty, ani nežere pásky.
  Ještě bych měl nějak okomentovat generátor tikání. Je to přece u kazeťáků unikátní funkce. Beat je moc potichu a když ho zesílíte, obohatíte ho o šum. Analogový beat se skládá ze tří zvuků. Lezou ze dvou čipů od Toshiby. Působí věrně a příjemně. Škoda že v roce 77 neznali drum & bass.
Valčík nebo rumba mě moc nerajcuje.
 Zvuk celé rytmusovy mašiny hodnotím výrazně kladně. Jdou slyšet výšky i basy, nic neduní a nechrastí. Šum s brumem se drží zpátky. Jenom při ladění se ozývá nepříjemný chrchlání, způsobený nejspíš vadným otočným kondenzátorem.
 Na radiomagnetofonu nic nesvítí.

    

 


 


 

       

 Fair Mate CR-270 Monofonní přístroj se čtyřrozsahovým tunerem a multi mixing systémem, ručičkovým indikátorem energie a nahrávací úrovně, zabudovaným mikrofonem, mechanickým počítadlem, diodovým indikátorem vyladění na ručičce stupnice... Samozřejmě auto stop systém nefunguje, jinak je stroj velice kvalitně proveden. Jeden reproduktor 10 cm. Zesilovač tvoří diskrétní součástky. Made in Japan 1977?

Můj první kazeťák ve sbírce. Zvláštností je zkurvený design, který je tvořen modelářskými barvami, nanesenými na původním šedém laku. Tenhle kousek mi prodala Eva Odstrčilová, zprávařka z Radiožurnálu. Rádio i přehrávač mají podprůměrný až sračkometný zvuk. Holt není to Aiwa...

 

 


 

TOPlist